۱۳۸۸ مرداد ۹, جمعه

اینکه در تبریز خبری نیست مهمتر است یا این مسئله که در بسیاری شهرها خبرهایی هست؟!

امروز در بالاترین لینکی با عنوان "جای مردم تبریز خالیست" که مربوط به عدم برگزاری تجمعات اعتراضی در تبریز بود، بسیار بالاتر از پر امتیازترین خبرهای مربوط به شهرهای شیراز، رشت، ارومیه و مشهد قرار گرفته است. مسلم است که ابتدا باید از داشته هایمان حفاظت کنیم. دوستان عزیز لطفا با مراجعه به موضوع داغ مربوط به تجمعات شهرستانها به لینکهای مربوط به این حرکت ارزشمند رای دهید.

دوستان بالاترینی حرکتهای 8 مرداد شهرستانها شایسته توجه بیشتری است/ هنوز دیر نشده است

اگر هم اکنون به صفحه بهترین لینکهای امروز نگاه کنید تنها دو لینک از شهرستان ها میبینید که از دو شهر اهواز و اصفهان است. و لینک مربوط به اصفهان هم موقعیت خوبی در این صفحه ندارد. این مسئله در صورتی است که غیر از این دو شهر شهرهایی از جمله شیراز، رشت، ارومیه و مشهد نیز شاهد تحرکاتی بوده اند و اتفاقا از هر کدام از این شهرها چند خبر در بالاترین موجود است. کاربران میتوانند مستقیما به موضوع داغ مربوط به تحرکات شهرستانها مراجعه کنند و با اینکار موجب تقویت روحیه مردم در شهرستانها شوند. در شهرهای کوچک هم قابیلت شناسایی شدن 100 ها برابر بیشتر از تهران است و هم نظارت بر سرنوشت دستگیر شدگان به مراتب کمتر از تهران است. بنابراین در چنین شرایطی آیا شایسته نیست که صفحه بهترین لینکهای روز مال امال از لینکهای مربوط به شهرستانها باشد؟ دوستان هنوز دیر نشده است. بیایید یک تشکر در خور و شایسته از هموطنانمان در شهرستانها داشته باشیم

خانه (بلاگفا) از ابتدا پایه های مستحکمی نداشته، اگر ما از خانه نرویم آوارش بر سرمان خراب میشود! (بند 209)

امروز 9 خرداد 88 همراه با وبلاگنویسان معترض به عملکرد بلاگفا از بلاگفا خارج میشوم و به بلاگر نقل مکان میکنم. پیش از این و در زمان انتخابات که سیستم بلاگفا دچار اختلال شده بود از تاریخ 19 تا 23 خرداد موقتا به وردپرس مهاجرت کرده بودم. پس از آن تاریخ و در این چهل روز، به دلیل بلای مختصری که نازل شده بود تنها یک بار وبلاگ بلاگفا به روز شد، اما امروز رسما و دست در دست دیگر دوستان از خانه چندین ساله خارج میشوم.
در سالهایی که در بلاگفا مشغول وبلاگ نویسی بودم، در این سیستم خاطرات و دوستانی پیدا کردم و به همین دلیل دل کندن از بلاگفا برایم سخت است. اما اصل دوستان هستند که هنوز میتوانم با آنها در ارتباط باشم. شاید چنین حسی را نه تنها در فضای مجازی بلکه در فضای حقیقی نیز به خاطر داشته باشید، وقتی به اتفاق خانواده قصد تغییر مکان زندگیتان را دارید و از خانه ای که سالها در آن زندگی میکردید، خاطرات دارید و چه بسا در آن به دنیا آمده اید، برای همیشه و به قصد سکونت در منزلی دیگر خارج میشوید، دل کندن از خانه سخت و دلگیر است. به دیوارها و سقف نگاه میکنید، زوایای خانه را دوباره به دقت میبینید و از بیرون به خانه و از خانه به بیرون نگاه میکنید تا آخرین تصاویر را از بخش عظیمی از خودتان در خودتان ثبت کنید. و اینجاست که مادر خانواده با بغضی در گلو با یادآوری این مسئله که خاطرات را ما که اعضای خانواده بودیم ایجاد کردیم و این خانه تنها و تنها مکانی بود برای شکل گرفتن این خاطرات، همه را به ادامه راهی که با هم طی میکنیم امیدوار میکند. این ما هستیم که اگر با هم باشیم مکانی دیگر را خانه خود میکنیم و باز میخندیم و خاطره ایجاد میکنیم و از در کنار هم بودن لذت میبریم.
دوستان امروز مشخص شده که این خانه (بلاگفا) از ابتدا پایه های مستحکمی نداشته است، شرط عقل خارج شدن از این خانه است. از این خانه خارج میشویم تا آوارش بر سرمان و دوستانمان فرود نیاید. اصل ما اعضای خانواده هستیم، خانه تنها و تنها یک مکان است.